♥ Translate in your own language

dinsdag 2 juni 2009

Herseninfarct

Eerste Pinksterdag is Cor getroffen door een herseninfarct, we waren op de tuin bezig Cor met tuinhek opknappen en ik de ramen schoonmaken, toen Fred en Gé langs kwamen, we hadden al zoveel gewerkt dus we zouden er verder een rustig dagje van maken. 's middags zeg ik zullen we een potje kaarten, natuurlijk dus de centen en stuivers op tafel, heerlijk weer maar waaide nog al, we hadden op de kaarten potjes en dingetjes gezet om de kaarten niet steeds te laten wegwaaien maar och er gingen er weer een paar,
Cor pakt ze op en ging zitten …opeens hoor ik naast me, zwaar…zwaar de kaarten waren uit zijn linkerhand gevallen en hij wees naar zijn arm en ik keek hem aan en zag dat zijn gezicht hing, hij praat moeilijk, Ik zeg Fred er is iets niet goed…(zijn linkerkant was verlamd) Ik pakte mijn telefoon en belde 112, maar ik begon nog al te beven en wist even niet wat te doen, ik heb toen mijn buurvrouw Cecile geroepen die net buiten stond en die kwam snel, zij heeft mijn telefoon overgenomen en is gaan uitleggen wat er aan de hand was en op welk volkstuin complex wij zaten, alles ging heel snel, al met al waren wij ongeveer na 30 a 40 min in het AMC gelijk een CT scan gemaakt en toen Trombolyse toegediend ( herseninfarct ) 's avonds was de kracht in zijn been en arm weer wat terug, gisteren heeft hij al weer gestaan, en naar het toilet geweest, zijn hand wil nog niet zijn wang is nog wat scheef, het praten gaat gelukkig ook iets beter.
Gisteravond werd Cor verteld dat hij naar het VU ziekenhuis moet worden overgeplaatst, want hij moet naar zijn eigen postcode!! Kolder maar ja het zei zo, er werd ook gezegd dat het niet lang ging duren dan mag hij naar huis. Vanmiddag komt Linda mij weer halen en gaan we naar AMC, als we voor die tijd niets hebben gehoord!!

klik op de foto voor groter.


Verder was hij al weer aardig aan het grappen en grollen, tegen iedereen, maar hij is wel heel snel emotioneel.
Fijne dag en tot de volgende…………Truus.

Geen opmerkingen: