♥ Translate in your own language

vrijdag 6 januari 2012

Bericht van Mirjam 5 Jan 2012


Bericht van Mirjam (Hyves)

Gister naar oncoloog geweest en morgen krijg ik ct-dexa-scan van mijn rug en bekken. Volgende week dinsdag weer naar oncoloog voor uitslag. Scan is om te kijken voor een botdichtheidsmeting want die antihormoontherapie zorgt voor verhoogde botafbraak. Met die scan kunnen ze kijken of je dat krijgt en dan krijg je infuus om die afbraak tegen te gaan, Na een half jaar kijken ze weer of een afbraak plaatsvind. Ik kan om mijn laatste restje hormonen uit te sluiten ook weer medicijnen krijgen maar die geven diezelfde klachten als de tamoxifen waar ik veel last van had. Daar ga ik nog over na denken want misschien geeft dat minder klachten en de kans op terugkeer verkleint toch daarmee. Ook heb ik een verwijzing voor plastisch chirurg om te kijken naar litteken. litteken is helemaal in een klomp bindweefsel bij elkaar in mijn oksel en op mijn ribbenkast staat het enorm strak, voel het op mijn rug trekken. Een ding is zeker, ik laat mij nooit meer opereren in Alkmaar en ga zeker kijken in bv Beverwijk bij rode kruis ziekenhuis waar ze veel ervaring hebben met huidtransplantaties. Baal er wel van want 1 april mag ik met opleiding starten en intern word ik dan 2 jaar geschoold maar of dat qua kracht gaat lukken en zonder pijn.... nog 3 maanden het aankijken en beslissen of het wat gaat worden, een nieuwe start in de zorg.......of eerst nog operaties en dan uitstel vragen... Behalve mijn arm waar nog weinig kracht in zit gaat het goed, ik heb enorme opvliegers de hele dag en 's nachts drijf ik mijn bed uit maar dat is alleen lastig. Gewoon wat luchtigere kleding en wat meer douchen hihi. En dan is het nog geen zomer...... Daar verlangen we toch naar met dit budweer :boogie:

Geen opmerkingen: