♥ Translate in your own language

woensdag 6 september 2006

Jam


Ik heb even een paar dagen geen tijd gehad om te schrijven.
Gisteren heb ik geprobeerd om jam te maken van de druiven uit de tuin. Ik had een behoorlijke berg liggen op het aanrecht, ben begonnen met ze te wassen en los te maken van de trosjes in de pan gedaan en geleisuiker en honing erbij gedaan. Terwijl het warm aan worden was zoveel mogelijk de druiven stuk gemaakt met houten lepel tegen de kant gedrukt en na 3 min koken heb ik ze door de zeef gedrukt. Kleine druiven veel pitjes, nou toen in de schone wek potjes dicht gemaakt en afkoelen, maar ik heb toch een probleem de jam is dun...................wat moet ik doen ? Wie kan mij helpen?
Wel leuk hoor en nu het afgekoeld is de smaak is best lekker.
Ik had ook rabarber van de tuin niet veel maar net genoeg voor een paar toetjes en lekker met vanillevla samen.
Lijkt wel kookles vandaag.

Maar we hebben ook nog opgepast op Lorena ze was een beetje huilerig in het begin, ze had afgelopen maandag weer 2 injecties gekregen in haar beentjes, ze had gisteren koorts en vandaag niet meer gelukkig dus een beetje huilen vandaag.
We waren naar de tuin vanmiddag, morgen misschien weer kijk wel hoe het weer is.
Iedereen een fijne dag morgen en graag berichtjes voor het probleem.......DUNNE JAM........Truus.Photobucket - Video and Image Hosting

1 opmerking:

Lin zei

7 september 2006 at 08:36

gelatine ? of geleisuiker (heb ik gelezen)